Ryk dig – sammen med os

Privatlivspolitik

Vores privatlivspolitik

Oversigt

Hvem er ansvarlig for dine oplysninger

Ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger:

Retorikfirmaet I/S
Linnésgade 25
1361 København K
Danmark
CVR-nr.: 35952276
kontakt@retorikfirmaet.dk

Hvad bruges dine oplysninger til?

Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:

  • Levering af aftalte ydelser/services.
  • Kommunikation med dig i forbindelse med udbud af vores tjenester.
  • Individuel markedsføring, målretning af tilbud og ydelser til dine behov og ønsker.
  • Undersøgelser, statistik og analyser til forbedring af vores produkter og services.
  • I forbindelse med eventuelt opståede retskrav.


Bemærk venligst, at meddelelsen af personoplysninger kan være et krav i henhold til en kontrakt, eller et krav der skal være opfyldt for at indgå i en kontrakt. I disse situationer vil vi ikke være i stand til at tilbyde dig vores produkter og services, medmindre du meddeler os de påkrævede oplysninger.

Hvilke oplysninger behandler vi om dig?

Vi behandler kun oplysninger om dig til de formål, der er nævnt under punkt 2.

Omfanget af de oplysninger, der behandles, vil være begrænset til, hvad der er nødvendigt for at opnå det pågældende formål.

Vi kan behandle følgende kategorier af oplysninger om dig, men det afhænger af din konkrete kontakt til os, hvor mange kategorier og i hvilket omfang, det drejer sig om:

Almindelige oplysninger:

  • Almindelige kontaktoplysninger (Såsom navn, mail, telefonnummer og adresse)
  • Køn og Alder
  • Billeder og video
  • Geo location
  • Betalingsoplysninger
  • Købshistorik
  • Cookie-oplysninger
  • IP-adresse
  • Informationer afgivet i forbindelse med en eventuel klagesag


Følsomme oplysninger:

  • Vi behandler kun følsomme oplysninger om dig, som du selv giver os gennem vores skriftlige og/eller mundtlige dialog i forbindelse med, at du
    • Forespørger mundtligt eller skriftligt om en ydelse (fx individuel træning, deltagelse på et kursus eller andet)
    • Har modtaget en ydelse (fx individuel træning, deltagelse på et kursus eller andet)
  • Vi behandler kun de følsomme oplysninger, der er relevante for at tilpasse vores tilbud og ydelser (fx et individuelt træningsforløb) til dig.
  • Vi behandler kun følsomme oplysninger i det omfang, det er relevant for at gennemføre og følge op på en ydelse, du har købt hos os.

Hvordan indsamler vi data om dig?

De data, vi behandler om dig, vil oftest være indsamlet direkte fra dig. Vi kan behandle oplysninger om dig indsamlet hos tredjeparter, såsom:

  • Online kilder, eks. sociale medier som Instagram og Facebook.
  • Vores samarbejdspartnere.


Hvis vi behandler oplysninger om dig indsamlet fra tredjeparter, giver vi dig en underretning som indeholder kontaktoplysningerne på den dataansvarlige, formålene med behandlingen, retsgrundlaget, de berørte kategorier af personoplysninger m.v.

På hvilket grundlag behandler vi dine personoplysninger?

Vores behandling af personoplysninger er altid baseret på et lovligt grundlag. Vi kan behandle dine personoplysninger på følgende grundlag:

  • Dit udtrykkelige samtykke.
  • Behandlingen er nødvendige for at opfylde en kontrakt som du er part i, eller af hensyn til gennemførelsen af foranstaltninger, der træffes på din anmodning forud for indgåelsen af en kontrakt.
  • Behandlingen er nødvendig for at opfylde en retlig forpligtelse, der påhviler firmaet.
  • Behandlingen er nødvendig, for at at vi eller tredjemand kan forfølge en legitim interesse. Legitime interesser kan fx udgøre løbende forbedring af produkter, services, shopping-oplevelse og teknologier.
  • For at målrette vores kommunikation med dig i overensstemmelse med dine præferencer.

Hvem kan vi dele dine oplysninger med?

Vi kan dele oplysninger om dig med:

  • Vores leverandører.
  • Vores partnere og internt i virksomheden.
  • Analyse- og segmenteringsplatforme, såsom Google Analytics, Facebook Buiness Manager eller Google Adwords.
  • Offentlige myndigheder, såfremt det er påkrævet i henhold til lov.
  • Advarselsregistre der identificerer risikable transaktioner med det formål, at bekæmpe (organiseret) onlinesvindel.
  • Såfremt vi deler oplysninger om dig med tredjeparter i markedsføringsøjemed, deler vi alene de almindelige oplysninger, du aktivt har givet os, samt evt. udtalelser og/eller anbefalinger, som du udtrykkeligt har givet os tilladelse til at bruge sammen med dit navn, stilling og ansættelsessted.

Hvornår overfører vi persondata til lande uden for EU/EEA?

Dine personoplysninger kan behandles af databehandlere placeret uden for EU/EEA.

Såfremt dine personoplysninger behandles af en udbyder i et andet land, sikrer vi, at udbyderen alene behandler dine oplysninger i henhold til vores instruks, samt at oplysningerne i øvrigt behandles under passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.

Såfremt vi overfører personoplysninger til en databehandler placeret uden for EU/EEA, behandles dataene alene til de formål, der er nævnt under punkt 2.

Vi overfører kun dine persondata til udlandet såfremt;

  • EU-Kommissionen har fastslået, at landet har et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau, eller
  • Overførslen baseres på en aftale, der effektivt sikrer dine rettigheder samt et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, eller overførslen er baseret på Kommissionens standardbestemmelser.

Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger?

Vi opbevarer alene dine oplysninger, så længe de er nødvendige for at opfylde det formål, de oprindeligt blev indsamlet til.

Hvis du som et led i din deltagelse i fx et kursus eller træningsforløb hos os har fået optaget træningsvideoer af dig selv, sletter vi dem senest 6 måneder efter optagelsen, medmindre ydelsesforløbet ikke er bragt til ende, eller der er indgået anden aftale, fx om mulighed for opfølgning. De samme vilkår dækker også evt. andre følsomme oplysninger, som du måtte have givet os.

Hvilke sikkerhedsforanstaltninger har vi truffet?

Vi sikrer dine personoplysninger gennem såvel tekniske som organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine oplysninger mod uvedkommendes adgang, manipulation, destruktion/sletning eller tab af oplysninger.

Hvilke rettigheder har du?

Som kunde hos os har du som registreret ret til at udøve følgende rettigheder:

  • Sletning
  • Dataportabilitet, dvs. at du efter anmodning kan få udleveret de oplysninger, du selv har afgivet til os i et struktureret, almindeligt og maskinlæsbart format
  • Mulighed for at trække dit samtykke tilbage


Udøvelsen af dine rettigheder kan være underlagt betingelser og begrænsninger, og vil i høj grad afhænge af den konkrete behandlingssituation.

Som kunde hos os har du til enhver tid ret til at besigtige og berigtige dine oplysninger, ligesom du har mulighed for at trække samtykket til behandlingen af personoplysninger tilbage. Du kan til enhver tid anmode om, at få dine personoplysninger hos os slettet. Dine oplysninger vil blive slettet på din anmodning, såfremt et af følgende kriterier gør sig gældende:

  • Du trækker dit samtykke tilbage (såfremt dit samtykke dannede grundlag for behandlingen)
  • Ikke ønsker at modtage direkte markedsføring
  • Oplysningerne viser sig at være urigtige, eller
  • Ikke længere er nødvendige for at opfylde det formål hvortil de blev indsamlet, eller såfremt
  • Oplysningerne bliver behandlet ulovligt


Hvis du mener, at vi behandler dine personoplysninger ulovligt, hører vi meget gerne fra dig og du har derudover også mulighed for at indgive en klage til det danske Datatilsyn.

Cookies, cookiepolitik og hvad er cookies?

Cookies er små tekstfiler, som gemmes på din computer/smartphone/tablet første gang du besøger en webside for at din computer/smartphone kan genkendes næste gang du besøger websiden.

Der findes to typer af cookies:

  • Sessionscookies, som slettes så snart du forlader en webside.
  • Persistent cookies, som bliver lagret på din computer/smartphone/tablet med et på forhånd fastsat udløbstidspunkt.


Cookies udgør ikke en trussel mod din computer/smartphone/tablet (som f.eks. en virus) og cookies får ikke adgang til programmerne på din computer.

Anvendelse af cookies

Det er kun internt, vi benytter oplysningerne. Tredjemand (teknisk partner), har adgang til informationer i nødvendigt omfang for at kunne drive tjenesten.

Vi anvender cookies til at:

  • Forbedre hjemmesiden og sikre fuld udnyttelse af hjemmesidens services
  • Genkende bruger fra gang til gang
  • Måle trafik og henvendelser på www.retorikfirmaet.dk
  • Analyse af produktudbud, service m.v.
  • Annoncering
  • Brugerpræferencer
  • Socialt netværk

Ønsker du ikke at acceptere cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Se nedenfor, hvordan du sletter cookies.

Personlig data

Brugen af cookies kan medføre behandling af personoplysninger, og vi anbefaler derfor, at du læser privatlivspolitik i ovenstående punkter.

Sådan undgår du cookies

Hvis du ikke ønsker at tillade cookies, kan brugen afvises ved at ændre de relevante indstillinger i din browser.

Ønsker du ikke at modtage cookies fra vores website, kan du i de fleste nye browsere vælge cookies fra.

Vejledninger fra de mest almindelige browsere:

Chrome

Safari OS X

Safari iOS

Internet Explorer

Firefox

Android

Du kan læse mere om cookies i Cookies Bekendtgørelsen.

Følgende cookies bruges på www.retorikfirmaet.dk:

NAVNUDBYDERFORMÅL
Facebookfacebook.dkGiver mulighed for at annoncere til besøgende fra sitet på Facebook.
Googlegoogle.comGiver mulighed for at annoncere til besøgende fra sitet på internettet.
LinkedInlinkedin.dkGiver mulighed for at annoncere til besøgende fra sitet på LinkedIn.

Har du spørgsmål til vores databehandling og privatlivspolitik, så kontakt os endelig for at høre mere.

Med venlig hilsen

Retorikfirmaet

Få din håndbog med første nyhedsbrev

–  50 siders e-bog i præsentationsteknik
–  Tips & tricks
–  Rabatter og tilbud

OBS! Tjek din spam, hvis du ikke modtager en e-mail fra os.